niedziela, 30 czerwca 2013

209. Anna Wojewoda NIEWINNE IGRASZKI malarstwo

10 lipca 2013
Piekarnia Cichej Kobiety, Zielona Góra



Anna Wojewoda; absolwentka Instytutu Sztuk Wizualnych Uniwersytetu Zielonogórskiego (dyplom z malarstwa w pracowni prof. Stanisława Kortyki, 2013), ukończyła edukację artystyczną i filologię polską w WSP w Zielonej Górze (obecnie Uniwersytet Zielonogórski), oraz przyrodę. Jest nauczycielem plastyki i przyrody w szkole podstawowej. W 1999 r. otrzymała nagrodę Instruktora Roku Zielonogórskiego Ośrodka Kultury „Amfiteatr”, a w roku 2000 Nagrodę Prezydenta Miasta Zielona Góra w dziedzinie upowszechniania plastyki. Brała udział w plenerach malarskich , warsztatach twórczych, kilkudziesięciu wystawach zbiorowych i indywidualnych w Polsce i za granicą. Zajmuje się malarstwem, tworzy pastele i kolaże.

Cykl prac "Niewinne igraszki" to próba rozrachunku z przeszłością i teraźniejszością, poglądami na sztukę współczesną, własnymi możliwościami i słabościami (nawiasem mówiąc, sama nie wiem co właściwie chciałam sobie udowodnić, starałam się używać wszystkich chwytów o jakich tylko usłyszałam że "nie wolno" np. malowałam "ze zdjęć", używałam czerni prosto z tubki, rozbielałam... i niezależnie czy to wpłynęło korzystnie, czy nie na efekt końcowy - chciałam wyrazić swój bunt przeciwko zakazom, nakazom, czy w ogóle wymogom, że tak powiem. W końcu nieważne JAK się maluje, ale CO z tego wyniknie, "to sprawa smaku" jak rzekł mistrz Herbert), refleksja nad wartością kontaktów międzyludzkich, nad ich odcieniami i subtelnym oddziaływaniem osobowości innych na naszą psychikę, próba uchwycenia żartu, niewinne igraszki z rzeczywistością i ludzkimi indywidualnościami ... Czy coś w tym rodzaju...

Anna Wojewoda

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz