czwartek, 25 listopada 2010

178. Leszek Krutulski ONI

29 listopada 2010
Piekarnia Cichej Kobiety, Zielona Góra

Urodziłem się 09 stycznia 1956 roku. Jak większość ludzi chodziłem do szkoły, zdałem maturę. Potem skończyłem studia i obroniłem na ASP w Poznaniu doktorat z fotografii /w 1999 roku/. Fotografią zajmuję się dość dawno. Liczę sobie czas z nią od momentu kiedy samodzielnie wykonałem odbitkę. W tym roku będzie tej przygody już /w listopadzie/ 32 lata. Kilka ostatnich lat mojego życia to praca na Uniwersytecie Zielonogórskim, gdzie uczę fotografii na Wydziale Artystycznym, gdzie byłem też przez wiele lat prodziekanem do spraw studenckich. Bardzo lubię stare i dobre fotografie.

ONI
Kiedyś to byli „Oni”, a teraz to po prostu ludzie, którzy tu, kiedyś mieszkali. Któryś już raz z rzędu pokazuję portrety z archiwum Otto Eichlera. Posiadam jego szklane negatywy z lat 1915 – 1935. Dzięki portretom, które się zachowały w tym zbiorze zaglądam w przeszłość. Tak. Uważam, że da się zajrzeć w przeszłość i że to ma sens. Moje wystawy to opowiadania o przeszłości. Wiem, jestem pewien, że te zdjęcia mają wpływ na moją teraźniejszość. Ta fotografia pomaga mi połączyć przeszłość z teraźniejszością.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz